Skip to Content

Blog Archives

Dodatni troškovi na koje treba računati prilikom transporta robe

Dva osnovna faktora koja utiču na cenu robe su težina i udaljenost na koju se vrši transport robe, ali treba imati u vidu da se prilikom svake usluge transporta robe mogu javiti i dodatni troškovi na koje nismo računali, a koji će značajno uticati na krajnju cenu robe.

Među njima najveći su svakako troškovi radne snage koja preuzima veliki deo posla tokom transporta, od utovara i istovara preko, praćenja robe i samog prevoza. Imajte u vidu da je radna snaga svakako više plaćena u metropolama nego u manjim mestima zašto su i cene transporta robe veće.

transport vranje

Ali to nisu i jedini dodatni izdaci. Sigurno niste ni pomislili koliko mogu da iznose takse za teške specijalne terete poput automobila, čamaca, klavira, ili građevinskih konstrukcija. Dodatni troškovi, na koje najčešće ne računate jesu i dodatno osiguranje za posebno osetljive predmete, vredne umetnine ili vama posebno bitne predmete.

Verovali ili ne, u dodatne troškove može ući i to što je vaš ulaz od skladišta udaljeniji za par koraka više nego što je to agencija za transport predvidela, pa će vam krajnju cenu obračunati i tih nekoliko koraka više.  U većini slučajeva ukoliko je ulica u kojoj se nalazi skladište iz koga se preuzima teret preuska da prihvati veliki kamion, neophodno je uzeti još jedan manji kamion koji će takođe biti proknjižen u finalnom računu.  Čak  i upotreba posebnih mašina za prilaz nepristupačnim prostorijama, kakvi su kranovi za velike visine, ili liftovi prilikom utovara i istovara kabaste robe spadaju u dodatne troškove koji će uvećati cenu iz prvobitne ponude.

Zato savetujemo da se dobro raspitate kod prevoznika o svim eventualnim dodatnim troškovima, i nađete načina da ih smanjite dogovorom čiji uslovi će ući u vašu novu ponudu, ili razmislite šta od ovih dodatnih usliga i sami možete organizovati kako biste uštedeli na transportu robe.

1 Više o ovome →

Trendovi u međunarodnom transportu

Milijarde dolara godišnje se troše da bi se održale i poboljšale saobraćajnice kako bi putnicima pružile najbolje usluge prevoza i najefikasniji transport robe.

Globalizacija, ekonosmka razmena dobara između svih svetskih dražava, uvoz i izvoz, ali i sve veća mobilnost ljudi uzrokovala je veliki rast obima transporta ljudi i dobara u poslednjih nekoliko dekada.  Tako je između 1975. i 1997. obim transporta porastao za neverovatnih 60%, tokom koga su najveći rast iskusili kamionski i avio prevoz.  Nakon ovog perioda, količina preveženog tereta je skočila  na 15 miliona tona ili 9 000 milijardi dolara u novcu. Prema američkim analitičarima očekivani rast prevežene količine robe do 2020. godine je veći od 70%,  što bi donelo više od 30 000 milijardi dolara svetskoj ekonomiji samo od transporta robe.

Tokom svih ovih godina porasla su i očekivanja preduzetnika i pojedinaca koji širom sveta koriste usluge transporta robe i ljudi, a glavni zahtevi tiču se fleksibilnosti,  brze isporuke, garancija efiksanog i pouzdanog transporta robe.

Drugi trendovi tiču se sve intenzivnije upotrebe kombinovanog modularnog transporta, a sa njim i sve većih investicija u izgradnji infrastukture međunarodnih saobraćajnica i punktova koji omogućavaju  različite vidove transporta. Tako se u poslednje vreme podjednako inistira na poboljšanju uslova svih vidova transporta, ali i uspostavljanju njihove veze i izgradnji novih mreža. S obzirom na podjednak značaj svih vidova saobraćaja i njihovu koordiniranost, napori stručnjaka i države su da se i podjednaka finansijska sredstva upućuju ka njima, bez obzira na vid transporta ili zastupljenost u državama.

Finasije za ovakve projekte dolaze iz državnih kasa, a pored pomenute izgradnje saobraćajnica i druge  infrastrukture, preporuke su da se investicije usmeravaju i za uvođenje tzv. pametnog transportnog sistema i inovativnih operacija koje će omogućiti konstantno praćenje informacija na saobraćajnicama u realnom vremenu,  kako bi se poboljšale njihove performanse, ali i performanse vozila i logističara koji organizuju transport robe

0 Više o ovome →

Avio ili Vodeni Transport

Kada je reč o međunarodnom transportu robe, između zemalja na velikim udaljenostima, dva najučestalija vida prevoza  jesu vodeni  i avio transport. Iako je transport avionom brži, za prevoz robe velikih gabarita i ukupne težine koriste se pomorski putevi i brodovi.  Ipak, koji od ova dva vida transporta je povoljniji i efikasniji pokušaćemo da vam odgovorimo kroz četiri ključna faktora bitna za svakoga, ko planira transport robe na većim razdaljenima.

vodeni vs avio transport robe Lav Transport i Logistika (LTL)

1.       NOVAC

Pitanje koji je vid prevoza robe jeftiniji samo naizgled je jednostavno. Uglavnom  je zastupljeno mišljenje da je pomorski vid transporta daleko jeftiniji od transporta avionom. Ipak,  oni koji imaju dosta iskustva u međunarodnoam transportu  će vam skrenuti pažnju da ovo ne mora uvek da bude slučaj.

Troškovi transporta avionom i brodom u međunarodnom saobraćaju se formiraju na različite načine, te i krajnja cena može varirati u zavisnosti od ukupne težine tereta i njegove veličine. I dok se za avionski transport cena formira prostim proračunom veličine i težine tereta koji se prevozi, kod pomorskog transporta veći uticaj na krajnu cenu transporta ima veličina tereta.  Ukoliko je teret koji se prevozi manji od ukupne kubikaže kontejnera (standardna veličina 20’ i 40’) u kome se prevozi, onda se cena formira po broju kubnih metara koji zauzima. Tako je sa većim i težim isporukama transport okeanskim i pomorskim putevima dosta jeftiniji od avio transporta, ali što je kubikaža manja razlika u ceni između ova dva vida transporta se smanjuje.

2.       BRZINA

Kada je reč o brzini putovanja robe tu je svakako efikasniji i brži avio transport, a ako imamo u vidu da je i vreme novac, onda vaš izbor bez razmišljanjja treba da bude avion. Vreme isporuke robe brodom nekada može da traje i mesecima, dok ista roba na istoj destinaciji avionom može putovati jedan dan, eventualno dva. Ipak, kod međunarodnih selidbi, kod kojih je dobro imati dovoljno vremena da bi se pripremio stan u zemlji u kojoj se selimo, pa je pomorski vid transporta robe takođe prihvatljiv, naročito ako imamo u vidu da svakim danom brodovi postaju sve brži.

3.       POUZDANOST

Iako vodeni transport ima daleko dužu istoriju od transporta avionima, kada je reč o pouzdanosti u velikoj prednosti je avio transport. Takođe, iako se vrlo često dešava da usled lošeg vremena letovi budu otkazani i odloženi, nije neobična pojava da polasci brodom budu otkazani u potpunosti. I dok odlaganje leta za dan-dva može uzrokovati ozbiljne novčane gubitke za svaki biznis, uvek postoji mogućnost da se rezerviše neki drugi let koji obično sledi za nekoliko sati. Mnogo veći finansijaski fijasko predstavlja otkazivanje iskrcavanja i čekanje na nov brod, čiji je novi polazak uglavnom tek za nedelju dana.

4.       ŠTETAN UTICAJ PO OKOLINU

Sa rastom zagađenja kojim uništavamo naš životni prostor sve više pažnje se obraća i na ovaj faktor kada je reč o međunarodnom transportu. U ovoj kategoriji pobedu odnosi prevoz robe brodom, jer su ispuštanja ugljen-dioksida daleko veća kod prevoza robe avionom.  Ipak, kada govorimo o zagađenju treba imati u vidu i to da  najveći broj goriva i ulja koje koriste brodovi ide direktno u međunarodne vode. S obzirom na štetne efekte koje proizvode i jedno i drugo prevozno sredstvo, treba dobro razmotriti stepen  zagađenja koji se na ovaj način prouzrukuje, ali i uključiti i prethodno pomenute faktore kako bi doneli za vas najpovoljnije finansijsko rešenje.

0 Više o ovome →
ZATRAŽITE PONUDU