Skip to Content

Vrsta članka: Transport

Dodatni troškovi na koje treba računati prilikom transporta robe

Dva osnovna faktora koja utiču na cenu robe su težina i udaljenost na koju se vrši transport robe, ali treba imati u vidu da se prilikom svake usluge transporta robe mogu javiti i dodatni troškovi na koje nismo računali, a koji će značajno uticati na krajnju cenu robe.

Među njima najveći su svakako troškovi radne snage koja preuzima veliki deo posla tokom transporta, od utovara i istovara preko, praćenja robe i samog prevoza. Imajte u vidu da je radna snaga svakako više plaćena u metropolama nego u manjim mestima zašto su i cene transporta robe veće.

transport vranje

Ali to nisu i jedini dodatni izdaci. Sigurno niste ni pomislili koliko mogu da iznose takse za teške specijalne terete poput automobila, čamaca, klavira, ili građevinskih konstrukcija. Dodatni troškovi, na koje najčešće ne računate jesu i dodatno osiguranje za posebno osetljive predmete, vredne umetnine ili vama posebno bitne predmete.

Verovali ili ne, u dodatne troškove može ući i to što je vaš ulaz od skladišta udaljeniji za par koraka više nego što je to agencija za transport predvidela, pa će vam krajnju cenu obračunati i tih nekoliko koraka više.  U većini slučajeva ukoliko je ulica u kojoj se nalazi skladište iz koga se preuzima teret preuska da prihvati veliki kamion, neophodno je uzeti još jedan manji kamion koji će takođe biti proknjižen u finalnom računu.  Čak  i upotreba posebnih mašina za prilaz nepristupačnim prostorijama, kakvi su kranovi za velike visine, ili liftovi prilikom utovara i istovara kabaste robe spadaju u dodatne troškove koji će uvećati cenu iz prvobitne ponude.

Zato savetujemo da se dobro raspitate kod prevoznika o svim eventualnim dodatnim troškovima, i nađete načina da ih smanjite dogovorom čiji uslovi će ući u vašu novu ponudu, ili razmislite šta od ovih dodatnih usliga i sami možete organizovati kako biste uštedeli na transportu robe.

1 Više o ovome →

Trendovi u međunarodnom transportu

Milijarde dolara godišnje se troše da bi se održale i poboljšale saobraćajnice kako bi putnicima pružile najbolje usluge prevoza i najefikasniji transport robe.

Globalizacija, ekonosmka razmena dobara između svih svetskih dražava, uvoz i izvoz, ali i sve veća mobilnost ljudi uzrokovala je veliki rast obima transporta ljudi i dobara u poslednjih nekoliko dekada.  Tako je između 1975. i 1997. obim transporta porastao za neverovatnih 60%, tokom koga su najveći rast iskusili kamionski i avio prevoz.  Nakon ovog perioda, količina preveženog tereta je skočila  na 15 miliona tona ili 9 000 milijardi dolara u novcu. Prema američkim analitičarima očekivani rast prevežene količine robe do 2020. godine je veći od 70%,  što bi donelo više od 30 000 milijardi dolara svetskoj ekonomiji samo od transporta robe.

Tokom svih ovih godina porasla su i očekivanja preduzetnika i pojedinaca koji širom sveta koriste usluge transporta robe i ljudi, a glavni zahtevi tiču se fleksibilnosti,  brze isporuke, garancija efiksanog i pouzdanog transporta robe.

Drugi trendovi tiču se sve intenzivnije upotrebe kombinovanog modularnog transporta, a sa njim i sve većih investicija u izgradnji infrastukture međunarodnih saobraćajnica i punktova koji omogućavaju  različite vidove transporta. Tako se u poslednje vreme podjednako inistira na poboljšanju uslova svih vidova transporta, ali i uspostavljanju njihove veze i izgradnji novih mreža. S obzirom na podjednak značaj svih vidova saobraćaja i njihovu koordiniranost, napori stručnjaka i države su da se i podjednaka finansijska sredstva upućuju ka njima, bez obzira na vid transporta ili zastupljenost u državama.

Finasije za ovakve projekte dolaze iz državnih kasa, a pored pomenute izgradnje saobraćajnica i druge  infrastrukture, preporuke su da se investicije usmeravaju i za uvođenje tzv. pametnog transportnog sistema i inovativnih operacija koje će omogućiti konstantno praćenje informacija na saobraćajnicama u realnom vremenu,  kako bi se poboljšale njihove performanse, ali i performanse vozila i logističara koji organizuju transport robe

0 Više o ovome →

Šta sve treba da znate pre nego pošaljete vašu robu u inostranstvo

Međunarodni transport robe uključuje posebne uslove koje firme za transport moraju da obezbede pre nego povezu vaše stvari preko granice. Pored standardnog pakovanja robe, preuzimanja i isporuke, praćenja i samog prevoza, međunarodni transport uključuje i dodatan posao sređivanja carinske dokumentacije, taksi i troškova osiguranja koje uvećavaju cenu transporta. Donosimo listu deset stvari koje treba da imate u vidu ukoliko planirate da pokrenete biznis sa inostranstvom.

medjunarodni transport robe Lav Transport i Logistika (LTL)

 

  1. CARINSKI OBRAZCI:  Međunarodne pošiljke moraju da prođu kroz carinu zemlje iz koje izlaze i zemlje odredišta. Za to je neophodno ispuniti dva obrazca i platiti dve takse.
  2. TAKSE NA VREDNOST: Vrednost tereta određuje taksu koja se plaća prilikom transporta. Ukoliko je vrednost pošiljke veća, veća je i taksa, ali je neophodno raspitati se o sistemu takse zemlje u koju se vrši transport robe, jer svaka zemlja ima svoju taksenu politiku.
  3. TARIFE: Mnoge zemlje imaju posebne tarife za određene vrste proizvoda. To su dodatne takse koje vlada donosi na posebne proizvode, a koje uvećavaju cenu proizvoda na stranom tržištu.
  4. VREME DISTRIBUCIJE: Vreme za koje će teret stići u okviru jedne države daleko je lakše izračunati u okviru granica jedne države, nego van njih. Iako ozbiljne firme koje se bave transportom danas imaju već razgranatu mrežu parnera koji mogu biti od pomoći kada nešto pođe po zlu, ne bi li reagovali u najkraćem mogućem roku, vreme distribucije je teže predvidljivo kod daljih razdaljina, naročito ako teret prolazi kroz više država i kontinanata, zbog različitih kontrolnih procedura i zastoja na granicama.
  5. PAKOVANJE I ZAŠTITA ROBE: Mnoge zemlje imaju različite zahteve kada je reč o pravilima pakovanja i odgovarajuće ambalaže u kojima se vrši transport robe. Ova pravila naročito su stroga kada je reč o opasnim materijama i teretu u difuznom stanju, pa je neophodno detaljno se raspitati o domaćoj legislative zemlje u koju šaljete Vašu robu.
  6. VIDOVI TRANSPORTA: Iako danas svaka od zemalja poseduje infrastrujturu za sve vidove transporta, ovi vidovi nisu podjednako razvijeni u svim zemljama, pa se treba upoznati i sa uslovima željenog vida transporta kako bi izračunali eventualne dodatne troškove prevoza.
  7. OGRANIČENI PROIZVODI: Svaka od zemalja poseduje i posebnu listu proizvoda i robe na koje ima zabranu ili ograničen uvoz, za koje ima posebne zakonodavne mere pod kojim uslovima ovakav teret može biti transportovan ili uvežen. Ovo je apsolutno neophodno znati, kako Vaš teret ne bi bio vraćen nazad neposredno pred sam ulazak u zemlju.
  8. SPECIJALNE USLUGE: U specijalne usluge spadaju propratne usluge tokom transporta ili nakon prijema iste, kakva je recimo potvrda o prelasku robe preko granice ili potvrda o preuzimanju, na kojima neke strane zemlje insistiraju, dok druge uopšte ne predviđaju.
  9. LAKO KVARLJIVA ROBA: Posebni uslovi uvoza i transporta važe i za lako kvarljivu robu i oni se takođe razlikuju od zemlje do zemlje. U lako kvarljivu robu ulaze hrana, roba koja se čuva pod optimalnim temperaturama. Alkohol i cigarete takođe ulaze u ovu stavku, jer i za njih svaka zemlja ima određene kvote i posebne dozvole od vladinih agencija koliko često se mogu uvesti i ko ih može distribuirati.
  10. PREVOZ ŽIVOTINJA: Poseban tretman prilikom transporta imaju žive domaće krupne i sitne životinje, ali i kućni ljubimci, koji pored pasoša moraju imati i dodatnu dokumentaciju o zdravstvenom stanju, redovnom vakcinisanju i opštem stanju, te prevoz životinja već unapred zahteva još veči broj obrazaca i potvrda prilikom izlaska iz jedne zemlje i ulaska u drugu.
0 Više o ovome →

Avio ili Vodeni Transport

Kada je reč o međunarodnom transportu robe, između zemalja na velikim udaljenostima, dva najučestalija vida prevoza  jesu vodeni  i avio transport. Iako je transport avionom brži, za prevoz robe velikih gabarita i ukupne težine koriste se pomorski putevi i brodovi.  Ipak, koji od ova dva vida transporta je povoljniji i efikasniji pokušaćemo da vam odgovorimo kroz četiri ključna faktora bitna za svakoga, ko planira transport robe na većim razdaljenima.

vodeni vs avio transport robe Lav Transport i Logistika (LTL)

1.       NOVAC

Pitanje koji je vid prevoza robe jeftiniji samo naizgled je jednostavno. Uglavnom  je zastupljeno mišljenje da je pomorski vid transporta daleko jeftiniji od transporta avionom. Ipak,  oni koji imaju dosta iskustva u međunarodnoam transportu  će vam skrenuti pažnju da ovo ne mora uvek da bude slučaj.

Troškovi transporta avionom i brodom u međunarodnom saobraćaju se formiraju na različite načine, te i krajnja cena može varirati u zavisnosti od ukupne težine tereta i njegove veličine. I dok se za avionski transport cena formira prostim proračunom veličine i težine tereta koji se prevozi, kod pomorskog transporta veći uticaj na krajnu cenu transporta ima veličina tereta.  Ukoliko je teret koji se prevozi manji od ukupne kubikaže kontejnera (standardna veličina 20’ i 40’) u kome se prevozi, onda se cena formira po broju kubnih metara koji zauzima. Tako je sa većim i težim isporukama transport okeanskim i pomorskim putevima dosta jeftiniji od avio transporta, ali što je kubikaža manja razlika u ceni između ova dva vida transporta se smanjuje.

2.       BRZINA

Kada je reč o brzini putovanja robe tu je svakako efikasniji i brži avio transport, a ako imamo u vidu da je i vreme novac, onda vaš izbor bez razmišljanjja treba da bude avion. Vreme isporuke robe brodom nekada može da traje i mesecima, dok ista roba na istoj destinaciji avionom može putovati jedan dan, eventualno dva. Ipak, kod međunarodnih selidbi, kod kojih je dobro imati dovoljno vremena da bi se pripremio stan u zemlji u kojoj se selimo, pa je pomorski vid transporta robe takođe prihvatljiv, naročito ako imamo u vidu da svakim danom brodovi postaju sve brži.

3.       POUZDANOST

Iako vodeni transport ima daleko dužu istoriju od transporta avionima, kada je reč o pouzdanosti u velikoj prednosti je avio transport. Takođe, iako se vrlo često dešava da usled lošeg vremena letovi budu otkazani i odloženi, nije neobična pojava da polasci brodom budu otkazani u potpunosti. I dok odlaganje leta za dan-dva može uzrokovati ozbiljne novčane gubitke za svaki biznis, uvek postoji mogućnost da se rezerviše neki drugi let koji obično sledi za nekoliko sati. Mnogo veći finansijaski fijasko predstavlja otkazivanje iskrcavanja i čekanje na nov brod, čiji je novi polazak uglavnom tek za nedelju dana.

4.       ŠTETAN UTICAJ PO OKOLINU

Sa rastom zagađenja kojim uništavamo naš životni prostor sve više pažnje se obraća i na ovaj faktor kada je reč o međunarodnom transportu. U ovoj kategoriji pobedu odnosi prevoz robe brodom, jer su ispuštanja ugljen-dioksida daleko veća kod prevoza robe avionom.  Ipak, kada govorimo o zagađenju treba imati u vidu i to da  najveći broj goriva i ulja koje koriste brodovi ide direktno u međunarodne vode. S obzirom na štetne efekte koje proizvode i jedno i drugo prevozno sredstvo, treba dobro razmotriti stepen  zagađenja koji se na ovaj način prouzrukuje, ali i uključiti i prethodno pomenute faktore kako bi doneli za vas najpovoljnije finansijsko rešenje.

0 Više o ovome →

Izaberite pravi vid transporta za Vašu robu

Bez obzira kojim se poslom bavili, imali pekaru, banku, ili fabričku proizvodnju u jednom trenutku će Vam zatrebati usluga transporta robe sa jednog mesta na drugo. Kada dođe trenutak da se izabere pravi prevoznik i vid transporta te treba imati na umu da pametan izbor pravog transportnog sredstva podrazumeva pravi odnos između vremena i novca koji je u to uložen, i ukoliko je ovaj odnos poremećen odnosno van ravnoteže, vrlo je verovatno da će i korisnik biti nezadovoljan. Upravo iz tih razloga Vam predlažemo angažovanje kompanije Lav Transport i Logistika (LTL).

vid transporta Lav Transport i Logistika (LTL)

Da bi se izbegla ovakva situacija prilikom odabira odgovarajućeg vida transporta trebarazmotriti pet ključnih faktora:  

  1. NOVAC tj. BUDŽET
  2. BRZINA TRANSPORTA
  3. UDALJENOST KRAJNJE DESTINACIJE
  4. VRSTA TERETA
  5. VREDNOST TERETA
 

Za uspeh i profit Vaše svakako je najvažniji faktor novac, naročito ako je reč o novom poslu koji tek započinjete sa jednom ne tako blizom zemljom, a od koga puno očekujete. Zato kada birate vid transporta gledajte da Vam je najpre isplativ, a to podrazumeva, brzu i sigurnu uslugu. U zavisnosti od lokacije na koju se vrši transport robe biramo i vid transporta, te za bliže lokacije uvek možemo iznajmiti kombi ili kamion, dok za dalje destinacije, za koje nam je bitno da roba stigne brže možemo angažovati avio prevoz, koji, sa druge strane nije adekvatan ako je reč o specijalnim teretima, opasnim materijama ili robi koja se čuva na određenim temperaturama. Zato su prilikom odabira vida transporta presudne i same karakteristike tereta.

Ukoliko je reč o specijalnim teretima i vrednim stvarima, naročito ako prevozimo robu pomorskim putevima, treba obratiti pažnju i na dodatne troškove transporta kakva su dodatno osiguranje tereta, ali i dodatno praćenje tereta. Uspešne firme ove dodatne usluge uglavnom već imaju uračunato u cenu koju nude, ali se treba raspitati dobro jer ovaj vid dodatnih usluga vrlo često zna da udvostruči samu cenu transporta. Ukoliko je reč o teretu velike vrednosti onda posebnu pažnju treba obratiti na vid transporta koji sa sobom nosi najmanji vid rizika, ali takođe nudi i najveći stepen zaštite samog tereta.

Pod zaštitom podrazumevamo ne samo adekvatno pakovanje i rukovanje teretom, već i dodatne vidove osiguranja koji će u slučaju nepredvidivih okolnosti biti u mogućnosti da vam nadonade nanetu štetu. Pre nego se odlučite za željeni vid transporta svakako se konsultujte sa ljudima iz kompanije Lav Transport i Logistika (LTL), koji u ovom poslu imaju dosta iskustva, jer oni će obratiti pažnju i na najsitnije detalje, koje ste vi možda u brzini prevideli.

0 Više o ovome →

Kako najbolje smanjiti rizik prilikom transporta robe?

I najmanji rizik prilikom transporta robe može biti veliki gubitak za svakoga ko računa na brzu i bezbednu isporuku robe na željenu adresu. Najčešći rizici uključuju oštećenje robe tokom preuzimanja, transporta i njenog istovara, krađu i gubljenje robe, različite vrste eksplozija, požar, ali i opasnost da se teret u tečnom stanju izlije ili iscuri. Iako se ne dešavaju često, ove situacije prouzrukuju gubitke koje bi trebalo da nadoknadi firme koja je odgovorna za transport robe.

Lav Transport i Logistika (LTL)

Lav Transport i Logistika (LTL)

Međutim nismo uvek u mogućnosti da sa sigurnošću znamo kome prepuštamo našu robu. Da bi smanjili rizik uglavnom se oslanjamo na preporuke i reference koja firma za transport robe ima, ipak nije zgoreg da se pri proveri pridržavamo još nekih korisnih pravila. Evo nekih od njih:

  1. Pre nego poverite svoje stvari da ih prevezu posavejutute se sa profesionalcima koji je vid transporta najadekvatniji za prevoz vaše robe.
  2. Zajedno sa vašim izvršiocem razmotrite mogućnosti kako zaštititi zahtevnu robu velikog gabarita.
  3. Rapitajte se o vidovima osiguranja koja nude i o tome šta sve polisa pokriva u slučaju manjih oštećenja, al ii većih nesreća.
  4. Proverite na koji način se obeležava, pakuje roba i koje mašine koriste za utovar i istovar specijalnih tereta.
  5. Potrudite se da saznate koliko radnika će pratiti vaš teret, kao i koje sertifikate radnici, ali i firma poseduje za rad.

Sve nabrojane mere svode rizike na minimum i pravi profesionalci iz kompanije Lav Transport i Logistika (LTL) to znaju. Iako nije uvek dobro mešati se u posao drugih čija je ovo specijalnost, kao vlasnik robe i tereta, imate puno pravo da postavite pitanja koja će vam uliti sigurnost i učvrstiti odluku da vašu robu prepustite kompaniji Lav Transport i Logistika (LTL). Nema ničeg lošeg u tome da pitanjima proverite svog potencijalnog poslovnog partera, jer nekada iz odgovora možete zaključiti koliko iskustva u pružanju usluga transporta robe, špedicije, ali i skladištenja.

 

0 Više o ovome →

Šta sve podrazumeva usluga od vrata do vrata?

Jedan od najtraženijih vidova transporta je upravo transport od vrata do vrata, jer krajnjeg korisnika oslobađa bespotrebnog razmišljanja o organizaciji transporta iz skladišta do krajnjeg odredišta.  Kompanije kao Lav Transport i Logistika (LTL) preuzimaju na sebe odgovornost za transport robe i praćenje robe od mesta na kome se vrši preuzimanje, do onog na kome se vrši isporuka, bez obzira da li je reč o malim privatnim isporukama ili velikim količinama robe, bilo da se isporučuje u velikim gradskim centrima ili zabačenim mestima bez izgrađene infrastrukture.

usluga od vrata do vrata

Iako se za ovu vrstu usluge može zahtevati prevoz robe svim vidovima transporta,  najčešće korišćeni vid  transporta je kamionski transport, upravo zbog izgrađenosti infrastrukture i zastupljenosti drumskih puteva, ali i veoma povoljnih cena. Kamionski transport je još uvek najpovoljniji vid transporta, pa je kao takav i najtraženiji među korisnicima usluge transporta. Ipak to nije i jednina pogodnost koju ovaj vid transporta pruža. Fleksibilnost i sigurnost su takođe dve stvari zbog kojih je ovaj vid transporta i pored drugih bržih vidova transporta, i dalje najpopularniji.Zahvaljujući ovoj fleksibilnosti usluga od vrata do vrata, može se organizovati na različite načine, a on će zavisiti prvenstveno od dogovorenog vremena i lokacije preuzimanja. U većini slučajeva, vašu robu možete preuzeti na kućnoj adresi, onda kada za to budete spremni, a do tada će vas čekati u jednom od brojnih skladišta kompanije Lav Transport i Logistika (LTL).

Ovaj vid iako pogodan za sve vrste pošiljka bez ograničenja težine ili veličine. Od robe malih gabarita, nameštaja, do zahtevne robe u različitm agregatnim stanjima, a usluga od ”vrata do vrata” naročito je  isplativa za specijalne terete koji zahtevaju poseban tretman i brigu oko utovara, istovara. Ipak najveće prednosti ove vrste usluge jesu unapred definisani troškovi i unapred definisano vreme isporuke pošiljke za koje odgovara i garantuje agencija za transport sa kojom ste prethodno dogovorili cenu i potpisalo ugovor. Tako vas  dodatni troskovi, poput carine, troskova dodatne dokumentacije nikako ne mogu iznenaditi. Proverite i sami – zatražite ponudu kompanije Lav Transport i Logistika (LTL).

0 Više o ovome →
ZATRAŽITE PONUDU